måndag 14 april 2014

Påskägg av pärlor att hänga i påskriset!

Från senaste ICA kuriren har jag lånat ett tips om påskägg som är lätta att göra och vackra att hänga i påskriset.



Allt som behövs är rörpärlor och piprensare, trä på pärlorna på piprensaren lämna cirka 3-4 cm fritt från båda ändarna. Vira ihop ändarna och vik ner dem så det ser ut som rosetter. Forma ringen äggformad och på deras tips har dom limmat fast en liten kyckling men jag tycker det räcker med pärlorna.



Lätt pyssel att göra även för dom yngre barnen.
I grupplokalen använde vi små vita piprensare och det blev små jättefia ägg att hänga i påskriset.



Huskattens kommenterar:  Matte har återanvänt gamla fjädrar i riset för får jag bestämma ska man inte ha riktiga fjädrar i riset så matte har lovat mig att tills vi vet att inga levande fåglar skadas ska vi inte köpa nya fjädrar.
Vill man kan man också knyta tunt band runt grenarna så som mattes dotter Virrhönan gjort i sitt ris då behöver man inga fjädrar alls, sedan gillar jag hennes ugglor undrar om hon kan göra en till mig också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar